فرمانده سپاه بیجار از اجرای 168 پروژه در راستای محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی شهرستان بیجار طی سال گذشته خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسن عسگری فرمانده سپاه بیجار گفت: سپاه پاسداران بر اساس وظیفه ذاتی خود یعنی تلاش برای حفاظت از انقلاب و دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در حال حرکت و پویایی است.

 عسگری افزود: پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در زمینه‌های گازرسانی، برق و آب و جاده و در تمامی حوزه‌های زیرساختی با کیفیتی مناسب در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان دو شهرستان بیجار و سروآباد به عنوان پایلوت اجرای طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انتخاب شده‌اند و فعالیت‌های این قرارگاه در روستاها و مناطق محروم این دو شهرستان استمرار دارد.

عسگری با بیان اینکه 40 روستای بیجار زیرپوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار دارد، عنوان کرد: برخی از روستاها با مشکلات عدیده‌ای همچون آلودگی آب آشامیدنی مواجه هستند که طی 7 ماه اخیر این قرارگاه موفق به حفر 5 حلقه چاه برای تأمین آب شرب این روستاییان شده است.

وی در ادامه از اجرای 168 پروژه در راستای محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی با محوریت اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته خبر داد و گفت: احداث یک باب مدرسه با اعتبار 60 میلیون تومان، 8 زمین ورزشی به ارزش 32 میلیون تومان، 21 خانه عالم با اعتبار 345 میلیون تومان، 22 مسجد با اعتبار 750 میلیون تومان و احداث یک دهنه پل با 20 میلیون تومان از فعالیت‌های بسیج سازندگی بیجار در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: مرمت و بازسازی 10 مدرسه با ارزش 100 میلیون تومان از دیگر کارهای برجسته سپاه بیجار است که جدای از آنها، اردوهای یک تا 10روزه جهادی با مشارکت حدود 3 هزار نفر در سطح شهرستان نیز صورت گرفته است.

عسگری، برگزاری کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقای مهارت برای 800 نفر، اعزام 16 اکیپ پزشکی به مناطق محروم، برگزاری همایش یاد یاران با حضور 150 رزمنده دوران دفاع مقدس و سرکشی از حدود 200 خانواده شهدا را از دیگر اقدامات سپاه بیجار عنوان کرد.

فرمانده سپاه بیجار در پایان از اعطای 2 میلیارد و 200 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی به 345 نفر در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال خبر داد.

انتهای پیام/  د م

اعطای 2 میلیارد و 200 میلیون تومان وام در راستای محرومیت زدایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.